Företag med dåliga slogans får mig att bojkotta dirr. Efter att Samsungs finurliga marknadsförare vart ute på after work, hivat i sig 17 liter öl kom de på den smarta raden "det är fint att peka". Jag kommer aldrig köpa en Samsung-telefon. ALDRIG.
Dåliga-slogans-topplistan har fortfarande Toffifee på första plats. Ingenting kan få mig att bli så äcklad som "man har så kul med Toffifee". MAN KAN INTE HA KUL MED GODIS. Godis är inga levande varelser man kan samtala med, skratta tillsammans med!
Reklamkillarna på Storck AB borde få sparken. NU. Är det en slump att Storck även tillverkar Riesen, Werther's Original och Merci? Alla sorter har fantastiskt dåliga reklamfilmer. Dubbade tyskar som sitter och njuter av en god karamell kan aldrig vara och kommer aldrig vara bra marknadsföring (något som de tydligen inte fattat).
För övrigt är det rätt fint att svimma och man har så kul när man är hemma från skolan. Over and out.
tisdag 10 november 2009
Hur man inte tjänar pengar.
Upplagd av
Elin
Etiketter:
det är fint att peka,
dålig slogan,
företag,
godis,
marknadsföring,
Merci,
reklam,
Riesen,
slogan,
Storck,
Toffifay. Samsung,
Toffifee,
Werther's Original
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar