onsdag 14 juli 2010

Om att vara vuxen. Typ.

Idag har sannerligen varit en dag i vuxenhetens tecken. Jag har gjort följande:
- Jobbat
- Haft med mig matlåda (Sallad! Nyttig? Japp) till jobbet och förtärt den med mina arbetskollegor
- Samtalat om vädret, helt obehindrat. Inte heller stört mig på andras användande av vädertermer, såsom stackmoln och varmfronter.
- Postat tack-för-att-ni-uppvaktade-mig-på-min-studentdag-kort.
- Mailat ansvarig för det eventuella programmet jag vill läsa på Chalmers med lite frågor.
- Anmält mig (sen anmälan, ja) till en kurs på distans i höst. Digital kompetens och lärande. Stenserri.

Känner mig fruktansvärt gammal.

Och nu flög min gamle far på mig med förslag om att starta eget som han skulle vara med och investera i. Man bara: "okej". Vet att det är mest whiskeyn som snackar goja, men jag  kan ju inte neka till att jag inte blev lite sugen. Faktiskt.
Någon som har en fräsch företagsidé?

1 kommentar: