fredag 6 augusti 2010

Om sådant svenska skattepengar går till

Var på Arbetsförmedlingen idag. Det var en upplevelse utom denna värld ska jag säga er...

Snackade med en tant på 55+ som log konstant under de trettio minuter jag var där. Säkert för att hon tänkte "haha, jag har ett jobb, det har inte du!". Förmodligen hade hon också lite svårt för svenska språket eftersom hon svarade på mina frågor genom att ge mig olika broschyrer och papper. Vidare lyckades hon misstolka allt jag sa och trots upprepade försök att förklara mig står det nu i mina papper att jag varit praktikant på en förskola tre veckor. Något jag inte har. Men visst, varför inte dra till med lite hittepå i sitt cv? Dessutom kryssade hon i så att jag står som arbetssökande i hela Sverige. Fräckt liksom, tänk att få jobb i Gällivare, Bollnäs eller någon annan liten rutten håla. Drömläge.

Till råga på allt måste jag dit igen nästa vecka.

Ärligt talat. Arbetsförmedlingen är fan ett skämt. Jag kan ta tantens jobb, hade gjort det bättre än henne i alla fall.

Mitt nya favorithäng

3 kommentarer: