torsdag 9 september 2010

Om det här med elektricitet

Fyra timmars (planerat förvisso) strömavbrott. Måste säga att man är hemskt bortskämd när det kommer till el och all apparatur som drivs av det. Vad kan man göra utan el? Tänkte att det är ju ändå tur att man har en bärbar dator, med batteri som ändå räcker ett litet tag. Vadådå? Ingen Internetuppkoppling, så själva glädjen i att ha en dator var inte mycket värd. Jag som har för vana att äta ägg till frukost fick nu hitta substitut om jag inte ville finna mig i att äta råa ägg. Inte ens en kopp kaffe till tidningen kunde man få. KOM IGEN. Kaffe.

Jag pratar om el varje dag (för det är mitt jobb) och för då något slags skämtsamt resonemang med den ointresserade kunden om att vi bor ett I-land och kanske inte tänker på hur eller varför vi kan tända våra lampor. För det bara finns. Nu visar det sig att jag själv inte tänker på det. Smart liksom.

Nu råkade det slumpa sig så att jag hade fantastiskt mycket att göra (plugg) och att strömavbrottet inte kunde kommit lägligare. Även om jag gärna hade haft en kopp kaffe till studerandet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar