måndag 7 februari 2011

Om post

Den dagen på året man firar födelsedag är det kul att få post. Då får man färgglada hälsningar från släktingar som tycker det är rätt nice att man finns till. Resterande 364 (alternativ 365) dagar är det urtråkigt. Det enda man får är räkningar, lönespecar, kallelser till sjukvårdsbesök, påminnelse om att man är senil och glömt lämna tillbaka böcker och ibland någon överarbetad reklambroschyr man aldrig orkar läsa. Bara tråk alltså.

Idag fick jag ett roligt brev utan att fylla år. Från Tele2 (hos vilka jag nyss bytt abonnemang). Jag är hyfsat säker på att Tele2 ska fortsätta inom telefoni och inte skola om sig till komiker så uppenbarligen har målet med brevet inte uppnåtts. Såhär står det:

"Hej! Här kommer ditt nya SIM-kort."
Och sedan en lång harang med kundservicenummer till höger och vänster samt tydliga instruktioner om hur jag ska bära mig åt för att aktivera detta SIM-kort i fråga.

Nu till det roliga. Kuvertet innehåller inget SIM-kort.

Komiker?

2 kommentarer:

  1. Klart man blir deppig. Fast nu när alla hyllningar till Gary Moore uppstår kanske man får höra mer exempelvis Thin Lizzy? MEN JAG ÄR DEPPIG!

    SvaraRadera
  2. Hej Elin,

    Vi på Tele2 beklagar om du fått ett brev där det står att du även ska ha ett nytt simkort fast inget följt med brevet. Om du inte förlängt abonnemanget med en Iphone 4 ska du inte behöva nytt simkort och kan därför bortse från detta. Har du köpt med en Iphone 4 behöver du ett microsimkort och du kan då mejla mig på michaela.lindell@tele2.com ska vi beställa ut ett sånt till dig.

    Med vänliga hälsningar

    Michaela Lindell, Tele2.

    SvaraRadera