lördag 9 april 2011

Om "musik"

Igår skickade min vän Josefin Fransson en oerhört rolig Spotify-länk till mig. Minns ni Aqua? Ja, bruden med det illröda håret med sin flintskallige rappande vän. Gruppen som tog dagispop till en ny nivå och lärde alla små kottar sitt första latinska ord. Skivomslaget var ju bara så ofantligt fräckt (notera gärna igelkott-snubben vars frisyr försökte härmas åtskilliga gånger av alla killar i klassen), låtarna var superbra och spelades flitigt i bilen vill jag dra mig till minnes. Det är nästan så man skäms såhär i efterhand. Förlåt mamma och pappa för att jag utsatte er för denna terror.

Nu släpper Aqua nytt. År 2011. Det känns lite som ett skämt men det är tydligen helt sant. Vet inte riktigt om jag ska skratta eller gråta.

1 kommentar:

  1. Ja kan de ha något samband med någon?
    TIHI öh vad händer över Påsk kvinna? Sedan HELVETE vad du skickar sms till Niklas Björn när han och jag pussas...

    SvaraRadera