måndag 24 maj 2010

Om soffan Torulf och lastbilen

Herregud. Nog för att jag tycker att matte är kul men så här mycket har jag nog aldrig skrattat åt ett tal.
Tack Frallan! Och eftersom detta är typ det roligaste ever tänkte jag, som den elaka vän jag är, outa denna cirkus för hela cyberspace. Pass på!

Allt börjar med att jag ska vara någon slags support vid bakis-sista-minuten-plugg inför morgondagens matte C-prov. Över MSN. Det är 2010 kära vänner.
Det hela går över förväntan faktiskt, till en början iaf. Fransson är en grym elev
(läs: jag är en grym lärare). Ända tills the uppgift. Den som nu i efterhand orsakat både magont och andningsnöd.
Här är en del av uppgiften. Kvalitén suger men det finns egentligen bara två väsentliga saker att hämta.
1) Bild numero uno visar en fin bild på soffan som heter Torulf.
2) Den andra bilden är en annan vy av soffan som även visar en liten graf på ett samband hos en kartongs area som ska placeras bakom ryggen.

Vi räknar massa tal och siffrorna är det full koll på och jag säger att Frallan ska se efter i grafen på bilden vad hon tycker verkar vara rimligt eller inte. Josefin "Frallan" Fransson tycker inte att det finns någon graf. Alls. Efter smått hysteriska försök att förklara att den ÄR där, på andra bilden hittar hon den och säger:

"Fan va GÖMD den var. Vet du va jag trodde det var? Jag trodde att strecken runt soffan var en lastbil."

Följt av den här bilden.


Hahahahaha, jag dör. Hur kommer man ens på detta. En lastbil!?

1 kommentar:

  1. hahahahhahahahahahahahahah nu dog jag igen, eller iaf mina magmuskler. gaaaah kramp hahahahhahaha

    SvaraRadera