fredag 12 november 2010

Om varför det är så dålig uppdatering

Ibland stannar inspirationsflödet upp. Eller ja, flödet finns men det hittar nya vägar och får utlopp i många andra former än i just ord här på bloggen. Det finns många orsaker till detta. En del orsaker är abstrakta, andra är lite mer åskådliga. Det som står i klartext är att det just nu finns saker i mitt liv som tar energi från mycket annat, däribland bloggen. Fokus som flyttas, omprioriteringar som görs. Mitt nya jobb gör skillnad, inte minst tidsmässigt, men också knepigare saker som är allt för personliga för att segla omkring i cyberspace och lagras på någon server för evigheters evigheter.

I många avseenden är allt väldigt grått just nu (inte bara vädret dvs.). Jag har beslutsångest i så många frågor och hela mitt sinne är ett inferno av frågetecken som brinner utan svar. Snart är året slut och snart är betänketiden slut. Jag gräver ner mig i jobb och plugg för att slippa ta itu med mina känslor, för det är lättare så, slippa gå in på några djup.

Varför skriver jag detta kan man ju undra. För många är nog detta ett hemskt okonkret inlägg som inte förklarar någonting. Men för mig (och kanske några av er som känner mig) är detta ett hemskt okonkret inlägg som inte förklarar någonting men ändå allting. På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar