söndag 21 februari 2010

Om att vara hemma igen.

En vecka - helt väck. Sportlov, har jag verkligen haft det? Det enda som svallrade om att jag varit borta en vecka var de 338 blogginläggen, 106 mailen och 57 facebookhändelserna som väntade mig när jag satte på datorn.

Det känns som om dagarna sprungit mig förbi och lämnat mig i total förvirring. Jag sammanfattar veckan i följande ord: träninsvärk, kramp, blåbärssoppa, alldeles för lite plugg och en jävla massa OS-tittande.
       Vi lämnade Sälen med en termometer som visade tjugofem, 25!!!, (alltså först en tvåa och sen en femma) minusfuckinggrader utomhus. Har aldrig i hela mitt liv skådat något så jävligt. Nu är jag ju förstås inte så gammal, så "hela mitt liv" kanske inte säger så mycket, men ändå. När vi befann oss åter i Göteborg visade siffrorna endast -15 grader Celcius. Nästan läge för shorts, svettades när jag klev ut ur bilen.

Nä, usch och fy, nu längtar man till varmare tider. Över nollan bara så det blir lite drägligt för fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar