tisdag 8 juni 2010

Hur jag packar

Jag vill väldigt gärna vara en ordningsam, strukturerad och duktig människa. Alltså vill jättemycket! Och folk som inte känner mig så bra tror att jag är precis sådan. Jag försöker verkligen men kan inte. Jag skriver listor på vad som ska göras, planerar och har mig men allt slutar jämt med platt fall och inget blev som det skulle. Jag är strukturerad på låtsas. Wannabe strukturerad, fejkstrukturerad! Jag strukturerar som bara den men följer fan aldrig upp det.

Därför är det satans påfund att packa. Har sagt hela dagen att jag ska packa men sitter ändå här som ett fån med några få klädesplagg liggandes på sängen. Motivationen är att om tjugofem timmar stå i incheckningskön till världens bästa resa men det räcker bevisligen inte för min tröga hjärna. Vad sägs om panikpackning inatt cirka 02:13? Jo, det får nog bli så tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar