fredag 1 januari 2010

Elins årslista 2009

Årets bedrift: Att jag inte dog den nionde december, att jag inte blev sprängd i luften av egyptenterrorister, att jag inte drunknade under alla seglatser, att jag inte blev begraven under någon snölavin i Norge. Ja, att jag lever helt enkelt, DET är årets bedrift. Vilken kämpeglöd, va!
Årets bittra: Shitloads med grejer. Hade tänkt glömma all 2009-skit nu vid årsskiftet så det verkar ju utomordentligt korkat att printa ner det här. 00-talet är passé, mina vänner! 
Årets nytillskott: Bloggen. Den må uppdateras sällan, men sällan är mer än aldrig. Så det så.
Årets förlust: IFK Göteborg vs. AIK. Det sved.
Årets vuxenpoäng: Svenska dialektmysterier tävlar mot På spåret på denna punkt. Och nu har mina favvisar blivit kombo, tack vara Fredrik Lindström. Vart är vi på väg? På tio poäng...
Årets fysiska förändring: Klippte bort tre decimeter rufs, räknas det?
Årets nya kändisförälskelse: Robert Buckley!
Årets mest gåshudsframkallande låt: Oj. OJ. Ska jag välja en? Finns mängder... men kanske den här?
Årets läsupplevelse: Har läst ganska lite i år. Har ett tiotal böcker som står och väntar i bokhyllan. Gäller väl bara att få tummen ur också. Men årets läsupplevelse måste ju ändå vara Extremely Loud and Incredibly Close av fantastiska Jonathan Safran Foe.
Årets insikt: Att jag är en jävligt dryg människa. Fan vad gött. 
Årets teve-besatthet: Paradise Hotel... tragiskt nog.
Årets fest: Livet är en fest. (...sa pessimisten och tillade sedan att det är det visst inte, men om minnet sviker har man ingenting vettigt att skriva på den här punkten)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar