söndag 24 januari 2010

Om ny-gammal musik

Jag är en människa som gärna lyssnar på låtar på repeat, för att en gång helt enkelt inte räcker. Tillslut kan jag alla textrader, varje ton och varje trumslag i sömnen. Det är inte meningen, men jag tycker musiken är så bra att jag gör det i alla fall. Sedan rinner låten ur öronen på mig och hamnar i pöl på golvet för att jag har spelat sönder den.

Då finns det en bra grej. Remixer. Det som är att hitta låten på nytt, återupptäcka magin och dess fulländning.
HÄR är en playlist med endast remixer. Det är en collaborate playlist, så om någon av mina trogna 6 läsare har någon skön remix att dela med sig av är man mer än välkommen!

1 kommentar:

  1. MED DEN LISTAN GJORDE DU PRECIS MIN DAG! Tack Påven, tackelitacktack. Och jag är en av de trogna 6 läsarna, proud.

    SvaraRadera